גיוס זה מקצוע. הפודקסט של מורית
גיוס זה מקצוע. מורית רוזן מארחת נשות ואנשי מקצוע ומלמדת גיוס עובדים. ליצירת קשר עם מורית וכלים חינמיים נוספים - https://morit.co.il
גיוס זה מקצוע. מורית רוזן מארחת נשות ואנשי מקצוע ומלמדת גיוס עובדים. ליצירת קשר עם מורית וכלים חינמיים נוספים - https://morit.co.il
Episodes

Monday Feb 27, 2023
Monday Feb 27, 2023
אורית אלקין היא היא סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת צבר רפואה, מערך אישפוז בבית
מה מסלול הקריירה שעברת אורית?
לפני שנצלול לשיחה על הגיוס שלכם ספרי לנו על מסלול הקריירה שעברת עד שהגעת היום לתפקיד של סמנכ"ל מש"א בצבר, וגם קצת על צבר שלדעתי זה אחד מהארגונים הגדולים בארץ שהרבה לא מכירים (אני לא הכרתי)
צבר רפואה הוקמה לפני 18 שנה, על ידי ד"ר רוני צבר. צבר היא בית החולים בבית הגדול בארץ עם כ 2500 מטופלים בכל רגע נתון מאושפזים בביתם. אנחנו מאפשרים בחירה, לאנשים במצבים רפואיים מורכבים ואף מסכני חיים לקבל את הריפוי בביתם, במיטת, עם האוכל האהוב עליהם וקרוביהם.
לצבר 7 מחלקות אשפוז : הוספיס, שיקום ביתי, פנימית בבית , מחלקה אקוטית, פסיכיאטריה מונשמים בבית . השירות ניתן בפריסה ארצית ממג'דל שמס ועד אילת, על ידי למעלה מ 850 אנשי צוות במקצועות השונים ( רופאות, אחיות,שירות סוציאלי, מקצועות בריאות) .
קצת עלי.. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות , שני ביעוץ ארגוני ולקראת סיום הכשרה של לוגותרפיסטית מוסמכת ( תרפיה באמצעות משמעות). התחלתי בחברת ייעוץ " המרכז הישראלי לאימונים לעסקים". משם 13 שנה של מגוון תפקידים בבזק בינלאומי ביניהם מנהלת הדרכה וגיוס וסיימתי כמנהלת פיתוח ארגוני והדרכה. בצבר רואה אני סמנכ"לית מש"א כבר 7 שנים.
כמה עובדים היו בארגון כשנכנסת אליו וכמה יש היום?
לפני כ 7 שנים היינו עם כ 280 אנשי צוות כיום עם כ- 850.
קראנו לסשן "איך לגייס מאות עובדים לתפקיד שונה ממה שהם עשו עד כה" - אז מה כל כך שונה בתפקידים של הרופאים / עו"סים / אחרים ביום יום, לעומת התפקיד אצלכם
ההבדלים הם במכלול ההיבטים:
סביבת העבודה: לא משרד, בטון, לבנים.. מתארחים בבית המטופל. כל יום, נוסעים בשמש, גשם, שלג, נוסעים בכבישי הארץ, חונים ונכנסים הביתה. היפוך תפיסתי. זה לא שאני בקליניקה ובאים אלי , אני לא בבית החולים ועובר בין וילונות . אני אורח מקצוען בבית המטופל. נכנס לבית שככל הנראה יהיו בו הפתעות ( מטופל אגרן, אומן, חמולה שלמה מחכה בסלון, מטופל ערירי) אני איש מקצוע צנוע שמבקש רשות לשבת, לשתות. מטפל במטופל ומשפחתו, בכל המכלול.
מקצועיות: בבית לא אוכל לקרוא ד"ר בוא תראה איזה מקרה מעניין, או לאחות תעזרי לי לפתוח וריד. בבית אני לבד, כל מה שיש לי זה מה שבין האוזניים שלי: שכל, ניסיון , תושייה וביטחון מקצועי. כמובן שיש בכל רגע נתון בכיר/ה בזמינות טלפונית לייעוץ, ויש מערכת פורטל ארגוני עם כלל הפרוטוקולים מונגשים, אך בבית, זה אני, לבד.
מה הייתה התפיסה לגבי רופאים שמגיעים הביתה כשהתחלתם, ומה את רואה היום?
אני רואה שבכלל מהפכת אשפוז הבית חלה בשנים האחרונות. אם בעבר ביקורי בית נחשבו לתחתית סולם היוקרה המקצועית. כיום , האשפוז הביתי הוא הדבר הבא, מהפכת אשפוז הבית קורית. הסטנדרטים המקצועיים עולים, ואנשי צוות בכירים , מקצועיים ומנוסים בוחרים לעבוד בתחום זה. בצבר רפואה מנהלות מחלקה ומנהל שמגיעים לתפקידים בכירים מבתי החולים. וגם אנשי הצוות שמגיעים לעבוד בצבר הם כאילו שמאמינים בשינוי במערכת הבריאות ורוצים לממש רפואה אחרת, כפי שלמדו וחלמו, לתת מענה מקיף למטופל , ולא עם סטופר במרפאה.
מה הוביל לשינוי הדרמטי הזה במיתוג של התפקיד:
זה תהליך מתמשך של שינוי תפיסתי שהקורונה האיצה, בית חולים כבר לא המקום הכי בטוח לשהות בו, יש בו גם סכנות. הבית בטוח.
מה היתה המחלקה הכי מאתגרת לבנות?
מחלקת אשפוז אקוטי שהוקמה לפני כארבע שנים הייתה מאתגרת ואיתה גם פסיכיאטריה בבית. בשתיהן נדרשו אנשי צוות מהשורה הראשונה, רופא מומחה בפנימית או פסיכיאטר, אחיות עם על בסיסי בבריאות הנפש . התפקיד לא היה קיים בשוק העבודה, להסביר לרופא פנימאי שמכיר עבודה רב בבית חולים שהוא יצא הביתה למטופל . פסיכיאטר שייקח על עצמו אחריות על מטופל בבית?
ההצלחה נבעה ממעורבות של מנהל.ת הרפואי.ת של המחלקה בגיוס, ידע מקצועי של מגייסת, והנגשת הייתרונות של גמישות במשרה ולהיות חלק ממהפכת אשפוז הבית.
איך באה לידי ביטוי השותפות האסטרטגית שלך?
בעצם נשמע שהגיוס / מש"א צריך היה להיות שותף אסטרטגי בהחלטה על אזורים שמגיעים אליהם ופותחים בהם "סניף" / פעילות. עד כמה באמת זה היה המצב?
ההתרחבות והצמיחה של צבר קורת בזכות האנשים. כל שירןת חדש שנפתח מתחיל כפיילוט שמשאבי אנוש שותפים לחשיבה איפה נכון להתחיל גאוגרפית לתת את השירות.היכן נוכל לרשת עם כח אדם מולטידיספלנרי,מקצועי וזמין בזמן הכי מהיר . לעיתים מחלקות נבנות ממש כמו "קרמבו" סביב מטופל שמתקבל מגוייס צוות . יש כאן ממש עבודת האנטינג של הצוות.
3 טיפים לסיכום למי שצריכ/ה לגייס היום לתפקידים חדשים / שהשתנו. מה כדאי לה לעשות כדי להצליח לגייס?
לא להיבהל
להכיר טוב את הביזנסס - דע את עצמך, התועלות שלך. ארגון שאנשים מאוהבים בנו. תועלות בלעדיות
להיכנס לראש של המועמד - לשאול אותו מה מאד חשוב לו
ליצירת קשר עם אורית וצוות צבר
hr@sabarhealth.co.il
https://www.sabarhealth.co.il/
חלק מהתגובות שקיבלנו על השיחה
תודה רבה מורית ואורית. מרתק ומרשים מה שסיפרת אורית
תודה רבה לאורית אלקין ולמורית המון בהצלחה
תודה רבה. היה מעניין מאוד
היה מאוד מעניין תודה רבה
תודה רבה, מרתק! ואיזה כיף לעבוד במקום עבודה שעוזר ממש ישירות לאנשים שצריכים, בדבר הכי קריטי להם (בריאות)
תודה רבה,עולם שונה מגיוס פורמלי וקונבנציונאלי. רעיון מאוד מעניין.
תודה רבה
תודה רבה מדהימות

Saturday Feb 18, 2023
פרק 82: לקראת כנס טכנולוגיות משאבי אנוש שיתקיים ב 16/3
Saturday Feb 18, 2023
Saturday Feb 18, 2023
שיחה של מורית רוזן עם יעקב רוזן וויקי גרונר מאייץ'.אר.די על כנס HR TECH שיתקיים ב 16/3
מורית מובילה בכנס את מסלול הגיוס אז שוחחנו לקראת הכנס - למה בכלל צריך כנס, למי כדאי לבוא ומה ההרצאות שתוכלו לשמוע במסלול הגיוס
להרשמה: https://www.hrportal.co.il/israel-hr-tech-2023/
קוד ההנחה Morit100 לנרשמים לכנס
תגובות:
כיף שיש אתכם!
תודה רבה
תודה רבה!
תודה רבה לכולכם
תודה רבה!
אין עלייכם. תודה רבה על הנתינה השוטפת!
רוצים ליצור קשר:
יעקב 054-2424708
ויקי 0503601122
מורית 054-2424707

Saturday Feb 18, 2023
פרק 81: ירדן אסא: לשבור את המסגרות הישנות של הגיוס Unboxable
Saturday Feb 18, 2023
Saturday Feb 18, 2023
ירדן אסא: לשבור את המסגרות הישנות של הגיוס Unboxable
https://www.unboxable.com/
ליצירת קשר בוואטסאפ ולקבלת 50% הנחה על 3 חודשים ראשוניםhttps://me-qr.com/1CEsCKsj

Saturday Feb 18, 2023
פרק 80: אנגרד - אבחוני אישיות חדשניים לגיוס ושימור מדויק ואיכותי
Saturday Feb 18, 2023
Saturday Feb 18, 2023
השיחה שלי עם בועז דרמר: שותף מייסד ומנכ"ל אנגרד Engard
מה השינוי העיקרי לתהליכי הגיוס (למנהלים / למועמדים / לצוות הגיוס), שמי שהטמיעו כבר את המערכת, מדווחים עליו.
1. בחינה של נתונים והתבססות על data בכל מה שקשור לבדיקת ההתאמה האישיותית - מדווחות על דיוק בהליך הגיוס והתאמה אישית
2. בחינת נתונים והתבססות על דאטה בכל מה שקשור לבחינת הסיכונים -
3. חידוד פרופיל המועמד- חשיבה על המאפיינים האישיותיים שנדרשים לתפקיד לצוות למנהל לתרבות הארגונית
4. חסכון זמן וכסף- הטמעה של תהליך של שאלון שנעשה מרחוק - החלפה וקיצור של הראיון הטלפוני
5. בניית שאלונים כתחליף או תוספת לראיון הטלפוני
6. עוזר ומקל בהליכי ניוד פנימי
מה הסיבה העיקרית שבגללה מטמיעים דווקא אתכם?
1. המערכת מתאימה לכל סוגי הארגונים בכל הגדלים
2. ההתאמה הטובה ביותר היא במקומות ותפקידים שבהם למאפייני האישיות יש תפקיד משמעותי ויש להם השפעה מהותית להצלחה בתפקיד
3. מקומות עם סביבה משתנה, סביבה לחוצה
מה ההתנגדויות העיקריות שצפוי לפגוש בארגון לגבי הטמעת כזה כלי
1. מקשה על מועמדים - מאריך את התהליך עלול לגרום למועמדים לברוח
2. הוספה של עוד כלי לסטאק הטכנולוגי
3. אנשים חושבים שהם אלה שיכולים לבחון את מאפייני האישיות בצורה הטובה ביותר.
למי המערכת לא מתאימה. למי זה לא רלוונטי
המערכת פחות מתאימה לתפקידים שבהם יש משקל גבוה מאוד לצד המקצועי או שממילא קשה מאוד לגייס אליהם
את מי כדאי לערב מהארגון אם עושים יום חשיפה / הכרות עם מערכות גיוס בכלל והמערכת שלכם בפרט. מי חשוב "להכניס לחדר" להדגמה כזאת של המערכת.
1. מגייסים
2. משאבי אנוש - director of employee experience
3. אחראי בטחון, קבט, CISO
הפונים בעקבות הוובינר יקבלו 25% הנחה (!!)
פרטי התקשרות:
אתר: https://engard.io/he/
אשת הקשר: אורית דרמר – Head of Marketing
Orit@engard.io
052-8797272

Saturday Feb 18, 2023
פרק 79: לנצח את המלחמה על הטאלנט עם ראיונות טובים יותר -Informed Decisions
Saturday Feb 18, 2023
Saturday Feb 18, 2023
לנצח את המלחמה על הטאלנט עם ראיונות טובים יותר - ד"ר שירן דנוך Informed Decisions
מה השינוי העיקרי לתהליכי הגיוס - (למנהלים / למועמדים / לצוות הגיוס), שמי שהטמיעו כבר את המערכת, מדווחים עליו.
למרות שהדגש של המערכת הוא שיפור איכות הגיוס לאורך זמן באמצעות דאטה, אחד הפידבקים המידיים שאנחנו מקבלים הוא קיצור זמן הגיוס. זה נובע מכמה סיבות:
המנהלים בטוחים יותר בקבלת ההחלטות שלהם- כשהם רואים את מידת ההסכמה שלהם עם המראיינים הנוספים בצורה של נתונים זה מאפשר להם להיות יותר החלטיים ולקבל החלטה מהר יותר ללא סבבים מיותרים של ראיונות.
כפורטים את תהליך הגיוס לסקילס אז אפשר לראות שבתהליכי גיוס מרובי ראיונות יש חפיפה רבה ועודפות במדידה של סקילס מסוימים. אחרי שהראיונות עולים למערכת שלנו וממופים לסקילים חלק מהלקוחות מבינים שיש שלהם ראיון מיותר בתהליך ומוותרים עליו.
הפידבק המתמשך זה משהו שאף פעם לא היה להם – בחלק מהארגונים עושים הדרכת מראיינים שנתית או בכניסה לתפקיד וזהו, כאן הם כל הזמן מקבלים פידבק וכל הזמן משתפרים. זה חושף להם הטיות שלא ידעו שיש להם – למשל אחד הלקוחות שלנו הם גילו שהם ממש מוטים מהיכולות הקוגנטיביות של המועמד ונוטים להעביר מועמדים סופר אינטיליגנטים גם אם אישיותית הם פחות מתאימים. הם הבינו שההטיה השיטתית הזו היא זו שגורמת לרוב הפספוסים שלהם.
הכלי ממש עוזר להם לאבחן יותר טוב- השאלות שיש בו זה לא שאלות שהם היו חושבים עליהן לבד והן עוזרות להם לאבחן יותר טוב את המועמדים.
שיפור חוויית מועמד- פחות שאלות חזרתיות, חודרניות, מעורפלות ולא רלוונטיות
בטווח הארוך- פחות פספוסים, יותר דיוק, יותר גיוון- נשים, קבוצות מיעוט
למי המערכת שלכם הכי מתאימה, לאיזה גודל / סוג ארגון?
כל ארגון שמגייס לתפקיד נתון 10 ומעלה אנשים בשנה – מכירות, שירות, אנליסטים, תפקידי ניהול
יכול להיות גם משפחת תפקידים ולא תפקיד אחד ספציפי
מה הסיבה העיקרית שבגללה מטמיעים דווקא אתכם?
היכולת למדוד ולהשתפר לאורך זמן
אנחנו מנתחים את כל הרכיבים בתהליך
רמת השאלה
רמת הראיון
רמת המראיין
רמת המועמד
לארגונים בדרך כלל אין ויזביליות לגבי מה הגורמים שתורמים או פוגעים באיכות הגיוס שלהם וזה בדיוק מה שהמערכת שלנו מאפשרת – ידע ויכולת לפעול למולו.
מה ההתנגדויות העיקריות שהן צפויות לפגוש בארגון לגבי הטמעת כזה כלי, ומה חשוב שתדענה כדי להתמודד מול ההתנגדויות
כולם בטוחים שמראיינים מעולה, למה שאיזה מערכת תגיד לי מה לשאול? - ראיון חצי מובנה. לא לוקח מהם אוטונומיה אבל מספק מבנה ומצמצם הטיות
סביב התקופה- למה להשקיע במערכות גיוס בתקופה שבה מגייסים פחות – זה בדיוק הזמן להניח את התשתיות
את מי כדאי לערב מהארגון אם עושים יום חשיפה / הכרות עם מערכות גיוס בכלל והמערכת שלכם בפרט. מי חשוב "להכניס לחדר" להדגמה כזאת של המערכת.
מגייסים ומנהלים מעסיקים
ליצירת קשר:
אתר https://informedecisions.io/
עמוד החברה בלינקדאין - https://www.linkedin.com/company/informedecisions/

Saturday Feb 18, 2023
Saturday Feb 18, 2023
הרצאה של מורית רוזן לפתיחת היום השני באירוע החשיפה לטכנולוגיות חדשות בגיוס: איך בונים תהליכי סינון ומיון אפקטיביים שמועמדים אוהבים לקחת בהם חלק
באירוע החשיפה השני שלנו לטכנולוגיות חדשות בגיוס עובדים שכולן כחול-לבן, היו 4 סטרטאפים שנוגעים בתהליך המיון והסינון. לכן בחרתי לחקור ולשתף אתכם בתובנות שלי סביב תהליכי המיון והסינון, ואיך נכון לבנות אותם.
להורדת המצגת: https://tinyurl.com/2p9639p8
לעוד מצגות והדרכות שלי - https://morit.co.il
בדקו את מרכז הידע באתר
לשאלות ותגובות - morit@morit.co.il
054-2424707 - וואטסאפ

Saturday Feb 18, 2023
פרק 77: גיוס מועמדים: חיפוש הכי מדויק, בזמן הכי קצר, באמצעות בינה מלאכותית - ריטריין
Saturday Feb 18, 2023
Saturday Feb 18, 2023
מורית מראיינת את איזבל ביכלר-אליאסף, פאונדר ו COO retrain.ai
מה אנחנו שומעים מלקוחות?
יעילות – חסכון בזמן ועלות: בהיום, יותר מ 50% מהזמן של מגייס מושקע בסינון, ופילטור מועמדים.
מהארגונים שעובדים איתנו אנחנו רואים ירידה של למעלה מ50% בזמני הגיוס, מה שמביא לחיסכון משמעותי בעלות ומאפשר למגייס לעשות דברים נוספים ולהיות יעיל הרבה יותר.
ההסתכלות שלנו היא דרך גישת אומני-צ'אנל והיא מביאה לחיסכון משמעותי נוסף – דרך הכנסת זרם מועמדים נוסף- גיוס פנימי יכול להיות משמעותית יותר זול מגיוס חיצוני וכנל לגבי מציאת מועמדים מתוך מאגר מועמדי העבר, הכסף על הגיוס (פתיחת המשרה, פרסומה, קריאה וסינון קוח, ראיונות וכו) וזוהי השמשה של עלות שקועה והחייאת מועמדים מתאימים מחדש )
2. מרחיב את הפייפליין- משלש ומרבע את מספר המועמדים
בכל העולם יש עדיין אתגר לגייס. בהסתכלות על בסיס הכישורים ולא דרך טייטל אנחנו יודעים לראות אנשים במנעד רחב הרבה יותר, לזהות ולגייס לפי פונציאל התאמה – כך למשל כאשר מועמד הגיש קוח עבור משרת מנהל אשראי המערכת מזהה שיש לו כישורים למשרת דטאה אנליסט או אנליסט פיננסי ונותנת אינדקציה למגייס על פוטנציאל התאמה לעוד משרות פתוחות ששם ישנם מועמדים מועטים יותר למשל.
3. המערכת יודעת לעשות חילוץ של מידע גם לא נכתב מפורשות. הסקת כישורים מתוך קו"ח – משמע גם אם לא כתוב שאותה מועמדת יודעת להשתמש במערכת סיילספורס ברור שאם עבדה במשך 5 שנים במכירות תוכנה בחברת סייבר גדולה וששנתיים אחרי קודמה ל AE ואחכ התקדמה לתפקיד ניהולי למשך כשנה וחצי ברור שיש לה מיומנות בינונית ומעלה במערכת סיילספורס, גם אם לא כתבה את זה במפורש. בנוסף, השאלון האינטארטיבי מביא לעלייה בכמות המועמדים שמגישים קוח.
4. דיוק וחוסר הטיות
מתחילים בדיוק של בנצ'מרק ומה המשימות שנדרשות בתפקיד.
אנחנו המערכת הכי מדויקת שיש –מתחברת לכל עולמות העבודה: משרד העבודה הישראלי בחר בנו להוביל פרוייקט עצום של המדינה כי אנחנו קוראים את המפה הישראלית ומתחברים ל18 מילארד נקודות דטאה – לוחות מודעות 400 מיליון פרופילים בלינקדאין ועוד
אז ניתן להשוות באופן גרנורלי ומאד מדויק למועמדים בפייפליין.
דרך זכוכית המגדלת של הכישורים ניתן להבין בדיוק מה הבחירה המדויקת ביותר ו חשוב מאוד- ללא הטיות למיניהן
5. יכולת ההסקה- מעלה את רמת הדיוק ומביאה להבנה מיטבית של המועמד על בסיס הכישורים שהמערכת מחלצת.
ראינו שגיוס מדויק נמדד על פני תקופה שבה רואים שאותו מועמד אכן מצליח בתפקידו לאורך זמן (וכאן נכנס לתמונה גם מודול ניהול ה טאלנט שממשיך לעקוב אחרי ההתפתחות וההתקדמות של העובד)
״כשמסתכלים על מועמדי עבר שפסלנו לתפקידים כי פשוט לא היה לנו מספיק מידע לגביהם ומבינים שאנחנו יכולים לפנות אליהם באופן יזום ולהציע משרה אחת או יותר כי כעת יש לנו מידע והבנה של היכולות שלהם ופוטנציאל ההתאמה״
לקוחות שלנו מקבלים ROI שלא היה להם קודם מתוך משאב קיים - אלפי מועמדים ששלחו קורות חיים
עוד חוויה עוצמתית שאנחנו שומעים עליה היא של היכולת למפות את ההון האנושי שלנו בתוך הארגון ולראות אותו באור אחר כדי להצמיח ולפתח עובדים מבפנים וגם לסגור פערי גיוס- זה win win ונותן הרבה עוצמה של דאטה לאנשי ה hr
למי המערכת שלכם הכי מתאימה, לאיזה גודל / סוג ארגון?
מארגון עם צוות של 5 מגייסים ומעלה וכ-100 משרות בשנה או יותר
מה הסיבה העיקרית שבגללה מטמיעים דווקא אתכם?
ROI מיידי ומדיד
1. אנחנו מביאים ערך מיידי ודאטה הכי מדויק מ DAY 1
ניתן לראות בצורה מהירה ופשוטה את התוצאות עם יצירת הדירוג המיידי של המועמדים ויצירת שאלון למועמדים. בעתיד נציע גם שאלון לראיון.
2.חיבוריות וגמישות והיכולת שלנו להתחבר לכל מערכת – אנחנו מבינים כמה מערכות יש ורוצים להקל על הלקוח ולייצר לו שכבה אחידה של דאטה זמין נגיש ובחווית משתמש מצוינת.
3. הטמעה מהירה ויעילה
מה ההתנגדויות העיקריות שעלולות לעלות בארגונים?
הוצאה- במקרים בהם יש כבר ATS או פתרון אחד בתשלום עלולה להיות רתיעה מהוצאה נוספת כמובן שהרציונאל שלנו מסביר היטב למה זה כדאי ומשתלם אבל זה חסם ששווה לדבר ובאותה נשימה להסיר את החשש.
אינטגרציות- IT בארגון מהווים צוואר בקבוק בהרבה ארגונים כי מהווים משאב יקר וחסר ובלעדיהם אי אפשר לקדם ולפעמים גם לאשר מהלכים כאלה. אז אותם כדאי לרתום למהלך בשלב מוקדם והיבט החדשנות שלנו יכול להוות זרז חיובי (ככה היה במכבי)
אבטחת מידע- עוד חסם בארגונים בעקר כשהמערכת מתנהלת בענן. יש לנו את כל הפתרונות לנושא.
חסמי ליגל- הגנה על הפרטיות/שמירה על מידע הפתרון שלנו מסדיר את הסוגיה
אנחנו עובדים מול אנטרפרייז, עם ארגונים הכי גדולים שיש כולל ממשלות והארגון הכי גדול בארה"ב, יש לנו את כל התקנים הדרושים ולא מזיק שה CTO שלנו היה בתפקידו האחרון אלוף משנה בצה״ל בתחום ה AI
עומס/ירידה בגיוסים/סדרי עדיפויות- עכשיו הזמן הנכון להיערך לגל הגיוס הבא ובמיוחד עכשיו הזמן לבחון מאגרים ולמקסם משאבים קיימים (ואף לקבל החזר השקעה..) ולהצליח לדייק את הגיוסים למשרות הפתוחות ואולי לעשות אפסקיל לעובדים קיימים לטובת פיתוח ואיוש משרות
ריבוי מערכות בארגון- אנחנו יודעים לייצר שכבת דאטה שמתיישבת מעל כל המערכות ומרכזת את המידע שלהן לערוץ מידע אחד נוח למשתמש שמספק את כל הדאטה לאחר שעבר עיבוד וניתוח
למי המערכת לא מתאימה?
אין דבר כזה – אין מי שלא ירצה מערכת לא יקרה מאד שמביאה ערך רב. ברצינות – זה באמת כלי מדהים שהופך ללוחש לכל מגייס – הוא כלי תמיכה לשאלה הכי חשובה את מי לגייס למשרה והופך את ההחלטה למבוססת דאטה
נשמח מאוד להיפגש.
לקוחות שיגיעו אלינו בזכות הובינר עם כוונות להשתמש במערכת יהנו משימוש במערכת לזמן מוגדר ללא תשלום. הערך שתקבלו בזמן הזה (ובוודאות יהיה כזה)- מאתנו אליכם באהבה (:
בכל שאלה מוזמנים לפנות לאיזבל ב isabelle.bichler@retrain.ai

Saturday Feb 18, 2023
פרק 76: דואטו: כבר לא לבד. המערכת שרותמת את כל המנהלים לתהליך הגיוס
Saturday Feb 18, 2023
Saturday Feb 18, 2023
ליאת בן-צבי שבח, מנכ"ל דואטו
מה השינוי העיקרי לתהליכי הגיוס (למנהלים / למועמדים / לצוות הגיוס), שמי שהטמיעו כבר את המערכת, מדווחים עליו
קודם כל חיוך על הפנים של צוות הגיוס בארגונים שהטמיעו את דואטו. מדובר בכלי הכרחי שנמצא בשימוש יומיומי והוא קל, נח וכיפי לעבודה. שמנו המון דגש על חווית המשתמש והאינטרפייס וזה הופך את הגיוס לחוויה יותר פשוטה.מעבר לסדר והארגון שנוצרים אחרי שמטמיעים את דואטו, הלקוחות הקיימים שלנו מתארים שתהליך הגיוס הופך לתהליך של כל החברה. מעבר מארגון שיש בו מחלקת גיוס לארגון מגייס. ניצול ומקסום של כל המשאבים, רתימה ומעורבות של המנהלים המגייסים ושל העובדים, הכל מתבצע בשקיפות מלאה וסנכרון ושום דבר לא נופל בין הכיסאות. המנהלים המגייסים מרגישים מאד בנח בתוך המערכת, מערכת המשימות ממקדת אותם למשימות הדחופות ביותר, נח להם להתעדכן בסטטוס המשרה, לכתוב חוות דעת, לקדם ולהעביר מועמדים בשלבים השונים, להתחבר ליומנים ולשלוח זימונים אוטומטיים ושימוש בצ׳אט הפנימי. כל אלו גורמים לתהליך הגיוס להיות הרבה יותר יעיל ומהיר ומייצר שינוי אמיתי.
לאיזה ארגון המערכת מתאימה?המערכת מתאימה לכל סוגי הארגונים, אבל כיום אנחנו מתמקדים בעיקר ב-SMBs (Small to Medium Businesses). המערכת סקיילבילית וגדלה עם המשתמשים. מתאימה לארגונים שמחפשים חדשנות, אוהבים טכנולוגיה, אוטומציות וניהול התהליך במקום אחד.
מה הסיבה העיקרית שבגללה מטמיעים דווקא אתכם?המערכת נבנתה עם המון חשיבה על המגייסים ועל הפיכת הארגון למגייס. המערכת מכילה בתוכה עשרות שנים של ניסיון במצטבר בתחום הגיוס ובמערכות גיוס. שמנו דגש חזק על חווית המשתמש ופשטות התהליך, מאד קל להטמיע אותה, ניתן להתחיל לעבוד עליה ישר, ללא מורכבות. המערכת מאפשרת בקרה על תהליכים, ייעול זמנים בתהליכי הגיוס, ועבודה נוחה עם המנהלים המגייסים - מחוו״דים של מנהלים מגייסים ועד לזימונים שכוללים טמפלייטים מובנים ונוחים לבחירה אוטומטית.המערכת דומה למערכות שהמנהלים המגייסים משתמשים בהם, כמו מאנדיי וג'ירה, וזה גורם להם להשתמש בדואטו באחוזים גבוהים ובצורה מאוד יעילה. אחת הלקוחות שלנו אמרה לי לאחרונה: ״למכירות יש את סיילספורס, למפתחים יש את ג׳ירה ולמגייסים יש את דואטו״. מעבר לזה אנחנו מאוד נגישים ללקוחות, זמינים בכל אמצעי התקשורת, קשובים מאד לצרכים המשתנים של הלקוחות ומספקים פתרונות במהירות. והכל כמובן בעברית ובשעות של ישראל.
מה ההתנגדויות העיקריות שהן צפויות לפגוש בארגון לגבי הטמעת כזה כלי, ומה חשוב שתדענה כדי להתמודד מול ההתנגדויות? בהטמעת מערכת חדשה תמיד יש חשש גם מההטמעה וגם מההיבט הפיננסי. אבל המחירים שלנו מאוד משתלמים ביחס לתרומה והחסכון לארגון. בנוסף, אנחנו באים לקראת ונותנים את ה-3 חודשים ללא עלות למשתתפי הוובינר. חשוב לזכור גם שבכל שלב ההטמעה אנחנו נמצאים איתכם ומלווים. ההטמעה שלנו מאד מהירה, אחרי פגישת אונבורדינג קצרה אפשר להתחיל לעבוד, אפילו באותו יום.התנגדויות אפשריות נוספות הן בעיקר סביב אי הבנת הצורך של מנהלות גיוס לעבוד על מערכת.הרבה פעמים ההנהלה לא מבינה כמה הטמעת מערכת גיוס יכולה לעזור ולהפוך את התהליך ליעיל ואיכותי, ולחסוך במשאבים ובזמן, בטח בתקופות כמו עכשיו, בהם מנסים לצמצם עלויות. שימוש במערכת גיוס נכונה יכולה לעזור מאד בניצול המשאבים הקיימים ולחסוך המון זמן וכסף. ברגע שיש למשל כלי יעיל לחבר מביא חבר, אפשר לגייס את כל העובדים לעניין ולייצר הצלחות בזמן קצר.
למי המערכת לא מתאימה?המערכת מתאימה לכל מי שנמצא בתהליך גיוס ולכל חברה בהתאם לצורך שלה. כיום, אנחנו מתמקדים בלקוחות SMBs וגדלים יחד איתם.כרגע אנחנו לא מתמקדים בארגונים גדולים מאד, שמחפשים מערכות מורכבות מאוד שדורשות תהליכי הטמעה אורכים.
את מי כדאי לערב מהארגון אם עושים יום חשיפה / הכרות עם מערכות גיוס בכלל והמערכת שלכם בפרט. מי חשוב "להכניס לחדר" להדגמה כזאת של המערכתהיוזרים ההכרחיים–הצוות המגייספונקציית HRמנהלים מגייסים שיהיו מעורבים בתהליךמהניסיון שלנו מול לקוחות אנחנו יודעים שיש כמה שלבים בקבלת ההחלטה, בראש ובראשונה הצוות המגייס צריך להכיר את המערכת ולהבין את היתרונות שלה ולהתאהב, אחר כך יש בדרך כלל שיחה עם הצוות הטכנולוגי, ליגל והצוות הניהולי הבכיר.אחרי שהתקבלה החלטה, תהליך האונבורדינג שלנו הוא עם הצוות המגייס ועם המנהלים המגייסים, בפגישה הזו מחליטים על הפרוסס, מי אחראי על כל שלב ומכניסים את כולם לתהליך. מדהים לראות איך תוך זמן קצר מאד, כולם יכולים להתחיל לעבוד.
עלות – יש כאן הזדמנות מדהימה להצטרף אלינו בשלבים יחסית מוקדמים, המחירים שלנו מאד נוחים לכל ארגון ובנוסף אנחנו נותנים הטבה למגיעים מהוובינר של מורית רוזן עד לסוף חודש פברואר - שלושה חודשים ראשונים ללא עלות.
להצטרפות למערכת הגיוס של דואטו - עם הטבה של 3 חודשים ללא עלות למשתתפי הוובינר: http://bit.ly/morit_dueto
בין התגובות:תודה רבה ליאת, נראה מעניין מאודהמון תודה ליאת. בהצלחה!!נשמע מעולה! תודה

Saturday Feb 18, 2023
פרק 75: מרב באבאי מציגה את לינקאצ’ - איך מייצרים פייפליין סופר מהיר למראיינים
Saturday Feb 18, 2023
Saturday Feb 18, 2023
מרב באבאי יזמת ופאונדרית של לינקאצ'.
מרב מגיעה מתחום הגיוס ומנהלת חברה נוספת בתחום הגיוס. לינקאצ' הוא מוצר סאאס טכנולוגי לגיוס שיווקי אשר נותן פתרונות לפרסום משרות, תכניות שגרירים, תכניות חבר מביא חבר וחווית מועמדים.
שאלה: מה השינוי העיקרי לתהליכי הגיוס (למנהלים / למועמדים / לצוות הגיוס), שמי שהטמיעו כבר את המערכת, מדווחים עליו?
תשובה: לינקאצ' זו מערכת שיודעת לנתח במהירות של שלבי פרסום המשרות, לייצר אוטומציה ולחבר את הכל היישר למערכת הגיוס שלכם. פלטפורמת Linkatch מבוססת טכנולוגיה שמביאה איתה סביבת עבודה חכמה עם יכולות מתקדמות ונוכחות דיגיטלית מוגברת, דבר המייצר חשיפת מוגברת למיתוג המעסיק לצד משפך מועמדים משמעותי ושיטות תגמול חדשות לעובדי החברה.
שאלה: למי המערכת שלכם הכי מתאימה, לאיזה גודל / סוג ארגון?
תשובה: לינקאצ' מוכיחה ביצועים מצויינים בחברות קמעונאות, ריטייל, חברות טכנולוגיות, פיננסיות ואינטגרציה. לינקאצ' מוטמעת בסטארטאפים ובחברות גדולות כך שזה מאוד מגוון. שאלה: מה הסיבה העיקרית שבגללה מטמיעים דווקא אתכם? תשובה: מהירות, נגישות ואוטומציה. צוות הגיוס חוסך זמן עבודה יקר בניהול וחשיפה שיווקית של המשרות, שימוש במקורות גיוס פנים ארגוניות כדי לדלוור למועמדים ולייצר חשיפה מקסימלית של משרות בכלל ערוצי הדיגיטל המגוונים. הדבר מייצר לעצמו מיתוג מעסיק וחשיפה לחברה, לצד פלטפורמה נוחה לשיתוף משרות והגשת מועמדות ומועברת אוטומטית לתוך מערכת הגיוס לתחילת תהליך מיון וניהול הגיוס.
שאלה: מה ההתנגדויות העיקריות שהן צפויות לפגוש בארגון לגבי הטמעת כזה כלי, ומה חשוב שתדענה כדי להתמודד מול ההתנגדויות
תשובה: Linkatch בסופו של דבר הוא כלי שחוסך זמן וכסף. ההטמעה מאוד מאוד מהירה וניתן לראות ערך בזמן מאוד קצר. הכלי נותן חשיפה מוגברת למועמדים בשילוב מיתוג מעסיק וחדירה לקהילות שצוות הגיוס לא חשוף אליהם. לינקאצ' יודעת כמובן להציג ROI ביחס לתקציב, המידע מועבר ישירות למערכות הגיוס להמשך תהליך באופן אוטומטי. ככל שחברה בשלה ומבינה את חשיבות ערוץ הרשתות החברתיות ושיתוף המשרות על ידי שגרירים ועובדים היא מבינה יותר את הערך של המוצר הטכנולוגי שאנחנו מציעים. תקציב הגיוס עובר מאתרי דרושים לכלים דיגיטליים חכמים.
שאלה: למי המערכת לא מתאימה. למי זה לא רלוונטי
תשובה: המערכת יכולה לשרת כל מי שמבין שחשיפת המשרות עברה לרשתות החברתיות ולקבוצות שאנחנו כצוות גיוס גם אין לנו נגישות אליהן. מי שעוד לא נמצא בהבנה הזאת ובשינוי התפיסה ועדין נתמך על אתרי דרושים פחות ימצא ערך במה שלינקאצ' מציעה.
שאלה: את מי כדאי לערב מהארגון אם עושים יום חשיפה / הכרות עם מערכות גיוס בכלל והמערכת שלכם בפרט. מי חשוב "להכניס לחדר" להדגמה כזאת של המערכת. מאוד משתנה מארגון לארגון ושיטות העבודה הנהוגות בו.
תשובה: אם הייתי בוחרת את נבחרת החלומות לפגישה הזאת הייתי משלבת את הגיוס, משאבי אנוש, מערכות מידע, שיווק ודמות ניהולית שמתמודדת עם קושי בגיוסים
שאלה: טווח תקציב שארגון צריך לחשוב עליו כשבאים להטמיע את המערכת
תשובה: Linkatch בנויה במסלולים שנתיים לפי כמות משרות חודשיות. בסופו של דבר חברה צריכה לחשוב כמה משרות היא צריכה ברמה החודשית לעבודה שותפת. 20 משרות חודשיות זה סדר גודל של קצת יותר מ30 אלף שח תקציב שנתי. חברה יכולה להתחיל במסלול צנוע יותר ולחילופין יש לנו חברות שמבינות את חשיבות הכלי ומשקיעות תקציבים משמעותיים יותר.
ליצירת קשר עם מרב באבאי ועם לינקאצ':
http://linkatch.com/ קוד הטבה: MORIT20
support@linkatch.com
מייל ישיר של מרב: merav@linkatch.com
נייד ישיר של מרב: 054-2424781

Saturday Feb 18, 2023
פרק 74: ניהול חדשנות. גישה פרקטית לבחירת טכנולוגיות בגיוס, השיחה שלי עם ענבל חורש
Saturday Feb 18, 2023
Saturday Feb 18, 2023
שיחה עם ענבל חורש - יזמת ומנכ"ל גיפטהד.
אנחנו עוסקות במתן שירותי צמיחה לסטארטאפים וחברות הייטק בעולמות של גיוס עובדים ומכירות. מלוות יזמים, מנכ"לים ומנהלים מגייסים בתהליכי גיוס גלובליים. את המסע שלי לעולם הגיוס התחלתי מהמקום העסקי, ניהלתי צוותי אנליסטים, אנשי שיווק ומנהלי לקוחות בישראל ובאירופה. בגיפט, אנחנו מאד מוכוונות ביזנס. העבודה שלנו מבוססת דאטה שדרכה מתקבלות ההחלטות, באימוץ כלים חדשניים לייעול עבודה, בחיבור לקהילה הבינלאומית (גם במטרה להביא מידע עדכני וחדש) ואם זה בהסתכלות הוליסטית ושונה על גיוס עובדים וצרכי הארגון. כולנו מוצפים באינסוף מידע על טכנולוגיות חדשות, אנחנו מאוימים על ידי בוטים שיחליפו אותנו וישתלטו על העולם, ולפחות במקרה שלי, גם fomo תמידי שאולי פיספסתי משהו חדש. אז מה הבסיס?
כשאתן מגייסות, איך אתם יודעים שהצלחתם?
דאטה דאטה דאטה! KPI מדדים רלוונטים לכולם יהיו אחוזי פתיחה ומענה לפניות, בין אם הפניות בלינקדין, בפייסבוק או במייל. מדד חשוב נוסף הוא כמות המרואיינים אצל המנהל המגייס. האם המועמדים שהבאנו מדוייקים? האם יש בעיה בתהליך הראשוני או בחברה? האם נעשה תיאום ציפיות ברור לגבי התפקיד?
עבודה בלי מספרים ומידע היא כמו לעצב בית מבלי לעשות מדידות. נאמוד ונבין מה יתאים לכל מקום ומה עשוי להיות יפה אבל הרבה פחות שימושי. הכוונה בגדול היא שכדי להבין את הצורך בטכנולוגיות חדשות, חשוב להבין קודם כל את נקודות החוזקה והחולשה.
בעולמות שלנו מדובר על בנצ'מרקים (מדדי השוואה). אנחנו בגיפטהד ממפות את הצרכים של העסק ושל כל תהליך הגיוס מקצה לקצה – כמות פניות, כמות פתיחות, אחוזי מענה ובהם מענה חיובי, מספר הראיונות שלנו, העברות ללקוח וכו.
אנחנו אוספות את הדאטה עבור כל לקוח וכל משרה שעוברת דרכנו, כדי ליצור מדדי השוואה, כך שנדע האם % הפתיחה שלנו טובים או דורשים שיפור בכל פרויקט. אנחנו כל הזמן אוספות מידע כדי להבין איפה נקודות החוזק ואיפה נקודות לשיפור, גם ברמת תהליך, גם ברמת לקוח וגם ברמת חברה מול השוק.
אתן דוגמא פרקטית – כשמגייסת שלנו מתחילה לעבוד על מישרה כל הנתונים נאספים לגרפים, אותם המגייסת בודקת על בסיס יומי או שבועי ומשווה לבנצ'מרקס כדי להבין אם יש צורך בשינוי או כיוונון התהליך . אם למשל אנחנו יודעות ש% הפתיחה הממוצע של ההודעות שלנו עומד על 87% ובפרויקט מסויים אנחנו עומדות על 80% - נשנה את שורת הכותרת של הקמפיין (נעשה A/B TESTINGS).
איך זה מתקשר לבחירת טכנולוגיות?
ברגע שמכירים את המדדים שלנו לעומת אלו של התעשיה, ניתן לזהות את המקומות שבהם נוכל להשתפר. אם זה שלבי הfunnel, או אזורים שגוזלים מאיתנו זמן ומשאבים רבים. מה זיהיתם שהוא האזור שאם תשתפרו בו תקבלו הכי הרבה ערך?
הבנו שהמקום שהכי מאתגר עבורנו, ובתחום הגיוס בכלל, היה הupper funnel (מענה ממועמדים), לכן חיפשנו דרכים יצירתיות להגדיל את אחוזי המענה שלנו. מיפינו מה משפיע על % המענה והחלטנו לשנות את פלטפורמת הפניה ואת תכני הפניות.
לצורך כך סקרנו כמה וכמה אלטרנטיבות לפתרון (זה בפני עצמו עזר לנו לדייק עוד יותר את הצרכים שלנו, למדנו מה כל פתרון מציע וגילינו פתרונות לכאבים שאפילו לא חשבנו עליהם בהתחלה) ולבסוף עברנו לעבוד עם מערכת לשליחת אימיילים פרואקטיביים (כי הודעות באינמייל לא קוראים). זה איפשר לנו ליצור פניות פרסונליות ואינפורמטיביות בהתאם לעניין של המועמדים. בצורה זו הגענו לאחוזי מענה של 44% בממוצע.
מה עוד חשוב בבחירת טכנולוגיות חדשות?
אחרי שבחרנו מערכת עברנו לשלב ההטמעה חשוב מאד להבדיל ביניכם לבין אלו שנאלצים להשתמש בה (מנהלים). חייבים לשים לב שהמערכת מתחברת לכלי העבודה הרגילים של המשתמשים שאינם בעלי עניין (מנהלים מגייסים) – ווטסאפ או אימיילים וכו.
לאלץ את היוזרים לעבוד ישירות עם מערכת ATS רק יעשה את החיים קשים הרבה יותר!
בידקו את האנליטקות שהמערכת מציעה כדי שתוכלו לוודא שהמערכת שיפרה את חייכם ויעילה את העבודה. מה תקבלו ותוך כמה זמן אם תחליטו לעזוב את המערכת? כבר היתי בסיטואציה בה החלפת מערכת איפסה את כל המידע. המשיכו לעקוב ואל תחששו לשנות טכנולוגיה אם הנוכחית לא טובה.
איזה כלים טכנולוגיים כבר הטמעתם ואת ממליצה לאמץ?
https://www.futuretools.io/ - אתר עם המון כלים
במהלך התהליך, הבנו שאיסוף המידע באקסלים לא נותן מענה מספק עבורנו או עבור לקוחותנו, לכן הטמענו גם את המערכת של "מאנדיי". אנחנו מכורות למספרים - לכן מערכות שמאפשרות לאסוף דאטה, לייצר ויזואליזציה ברורה, תזכורות והתאמה אישית כמובן מערכת PROACTIVE REACH OUT - Chatkick (בעבר נקראה Trinsli) https://chatkick.com
הרבה תוספים לאיתור פרטים כמו SALESQL, אימפרובר, קונטקט אאוט ועוד תוספים לעבודה קלה ומהירה יותר - מולטי היילייט, צ'אט GPT למגוון דברים - ביניהם אפילו בניית בוליאנים, CANVA, Infinite Scroll for Google כלים להכנת סרטונים לנו ללקוחותנו -DI-D, LOOM כלי ניהול זמן - CLOCKIFY
עוד על המדדים שלנו בגיפטהד?
מס פניות (קצב עבודה, איתור מועמדים) אחוזי פתיחה (שורת כותרת) אחוזי מענה (תוכן ופרסונליזציה) אחוזי מענה חיובי (תוכן, אטרקטיביות ההצעה, איכות הסורסינג) אחוז ראיונות שלנו (מהירות תגובה, אופי שוק) אחוז העברה ללקוח (יכולת המכירה של המגייסת, התאמה בסורסינג) אחוז המועמדים שהלקוח רצה לראיין (התאמה והבנה של המשרה) שלבי הראיונויות וכמה נפלו בכל שלב (מצביע על אתגרים בתהליך הגיוס, עיכובים, תרגיל וכו) זמן בין שלב לשלב, זמן סה"כ הפרויקט עד סגירה, כמות מועמדים שהלקוח ראיין עד איוש.
אנחנו שמחות לשתף את דו"ח הבנצ'מרק ל 2022 - http://bit.ly/3EfzxIF
אתר - https://www.gifthead.net/
ענבל: Inbal@gifthead.net
https://www.linkedin.com/in/inbalhoresh/
0542428586 נייד:
בין התגובות:
תודה על הטיפים!!
היה מאוד מאוד מעניין תודה רבה עינבל
היה מרתק
תותחית על
סופר מעניין ומעשיר

Sunday Feb 12, 2023
פרק 73: עושים דיסרפשן לתהליך הגיוס Disruption
Sunday Feb 12, 2023
Sunday Feb 12, 2023
פרק 73: עושים דיסרפשן לתהליך הגיוס Disruption
לקראת אירוע החשיפה השני לטכנולוגיות חדשות לגיוס עובדים (כחול לבן)
בוקר טוב ושבוע טוב. אנחנו בפרק חדש בפודקסט "גיוס זה מקצוע." בנושא של טכנולוגיות גיוס. אני מקליטה את הפרק הזה במיוחד היום לרגל אירוע החשיפה לטכנולוגיות גיוס שיתקיים ביום רביעי וחמישי. אני גם רוצה שתדעו לקראת מה אנחנו הולכים, מה הכלים שאנחנו הולכים להציג, אבל יותר מזה אני מזמינה אתכם ללמוד את הדרך החדשה להסתכל על כל התעשייה הזאת. בעצם הדרך הרגילה שהתרגלנו להסתכל על התעשייה הזאת, ממה שאני חווה אותה, השתנתה. פעם היינו מסתכלים על האם אלה כלים שעוזרים לנו לאתר מועמדים, האם אלה כלים שעוזרים לנו למיין אותם, האם אלה כלים שעוזרים לנו לקלוט אותם, או לנהל בכלל את כל התהליך. החלוקה הזאת לכלים שנותנים את התשתית, לכלי ה ATS
הבסיסיים של ניהול שעליהם התיישבו כלים נוספים. כל המבנה הזה ממש השתנה. תסתכלו על הכלים החדשים שאנחנו מציגים, הם כלים שעוזרים למשוך מועמדים ועל הדרך עושים להם מיון. כלים שלוקחים את המועמדים שכבר הגישו קורות חיים וממיינים אותם לפי סקילס ואז עוזרים לכם לנהל את התהליך בתוך המערכת אחרי שכבר עשיתם איזשהו מיון בסיסי כלומר כל הסדר של התהליכים השתנה, משתנה.
ולכן אני מזמינה אתכם לבוא לסשן הזה ביום רביעי-חמישי, גם רק כדי בכלל להבין מה קיים איזה כלים חדשים חדשניים קיימים וזה רק שישה מתוך העושר הגדול שקיימים בארץ ובעולם ואני מזמינה אתכם לבוא כדי להתחיל לדמיין את תהליך הגיוס החדש. אנחנו ממש עושים שינוי, התעשייה הזאת עושה "דיסרפשן" Disruption אמיתי לאיך שהיינו רגילים לעבוד עד היום ושווה להתחיל ללמוד את זה כבר מהיום. פרק חדש בפודקסט גיוס זה מקצוע לקראת אירוע החשיפה השני לטכנולוגיות חדשות לגיוס עובדים שכולן כחול לבן שיתקיים ביום רביעי-חמישי, ה15 וה16 בפברואר. פתיחה ונתחיל.
כמו שאמרתי בפתיחה פעם היינו רגילים שיש שתי מערכות שהן הבסיס בדרך כלל כשארגונים התחילו להתלבט אם להכניס מערכת ראשונה זאת אחת משתי אלה הייתה המערכת הראשונה או HCM Human Capital Management מערכת לניהול משאבי אנוש כל המערכת שמנהלת את תיקי העובדים בתוך הארגון ומלווה אותם לאורך החיים הארגוניים כולל כל הנושא של שכר ותגמול והסט השני זה מערכות ATS מערכות ניהול מועמדים, Applicant Tracking System, בתוך העולם של הגיוס אלה המערכות הבסיסיות, התשתית, שעליהן בנו את כל שאר הכלים.
המערכת השתנתה, העולם השתנה, ואנחנו רואים היום הרבה מאוד כלים שחוצים שלבים, חוצים את שלבי תהליך הגיוס, הופכים אותו ממש על פניו. אז אני אנסה להציג את הכלים שקיימים בכלל בשוק ולהגיד איפה אתם יכולים לחקור עליהם יותר. אנחנו נציג באירוע ביום רביעי וחמישי 6 כלים רובם כלים שהמומחיות שלהם היא דווקא בחלק של המיון, זה חלק אחד מאוד חשוב מאוד משמעותי. אני אספר תיכף על הכלים שאנחנו נציג. אני אנסה לתת לכם את הפרספקטיבה הכי רחבה פה כדי שתוכלו להבין איזה עוד כלים או פתרונות קיימים בשוק לא מבחינה שמית, לא אציג מערכת כזאת או אחרת, אבל כן מבחינת נקרא לזה עולם התוכן שהמערכות השונות נוגעות בהם.
חשוב לי לשתף שכשקראתי לקראת האירוע השבוע כחלק מהלמידה שלי את העולם של מערכות ניהול הגיוס, אחד המשפטים שתפס לי את העין בחומרים של ג'וש ברסין היה על זה שארכיטקטורות HCM עוברות disruption עוברות נקרא לזה זעזוע אחת ל 8 - 12 שנה. הוא מדבר על זה שטכנולוגיות שורדות 8 עד 12 שנים עד שהן עוברות איזשהו דיסרפשן. ובאמת המילה הזאת תפסה אותי כי זאת החוויה כשרואים את הכלים החדשים שנכנסו לשוק זה לחלוטין disruption זה משבש ומשנה (משבש לטובה, כן?) משנה לחלוטין את כל הדרך שהיינו רגילים לגייס בה עובדים וראוי וכדאי להתחיל להבין מה קורה בעולם הזה כבר עכשיו כי ה-disruption הזה רק ילך ויגדל.
יהיו יותר ויותר פתרונות, החזקים ביניהם יצופו למעלה ויתפסו נתח שוק יותר ויותר גדול וכל הזמן ייכנסו עוד כלים חדשים. זה מה שקורה בתוך עולמות עם פתרונות טכנולוגיים וכמו שראינו את לינקדאין שנכנס לפני כבר יותר מ 15 שנה ועשה לחלוטין disruption בדרך שאנחנו מגייסים ומתקשרים עובדים ובהחלט זה היום אחד הכלים החזקים בעולם וגם בארץ. אנחנו רואים כבר כלים הרבה הרבה יותר מורכבים שנכנסו לשוק ואולי לא מחליפים עדיין את לינקדאין אבל הם בהחלט מחליפים חלקים שלינקדאין נותן מענה ולכן מאוד מאוד חשוב להבין בכלל איזה כלים קיימים, איזה שאלות אפשר להתחיל לשאול כשאנחנו מסתכלים על השוק הזה, שוק של טכנולוגיות גיוס אז אני אנסה להתחיל לעשות בזה סדר.
קודם כל קיימים כלים לצד השיווקי, כלים שעוזרים למתג את הארגון, כלים שעוזרים לכם להיות בקשר עם מועמדים, עם מועמדים שעברו דרככם. שוחחנו עם סיגל אמנו לפני חודש, שוחחתי איתה בוובינר שהיא סיפרה על איך יש להם ניוזלטר, שהם דרכו שומרים על קשר עם מועמדים ואנשים שהתעניינו בארגון. בשיחה עם טל אסייג שבוע שעבר היא דיברה על העבודה עם תוסף ה-CRM
של גרינהאוס שמאפשר לה לנהל את הקשר עם המועמדים, את הקשר והתקשורת עם המיילים.
וכל הנושא הזה של השיווק, של בניית הקהילה, של בניית מערכת היחסים עם מועמדים עוד לפני שהם הפכו פורמלית מועמדים, זאת נישה שלמה שיש לה סל של כלים בעולם, כלים מתוך העולמות השיווקיים, שאני מאוד מקווה שבאירועים הבאים נוכל להרחיב ולהציג יותר.
חוץ מהם קיימים כלים לפרסום ולמשיכת מועמדים. הצגנו באירוע לפני חודשיים את Team-me שעוזרת ליצור סרטונים על הארגון ולשים אותם באתר של החברה. זה איפשהו ככה במעבר בין שיווק לפרסום ומשיכת מועמדים. אז תוכלו לראות שם את המידע על team-me.
נפגוש ביום רביעי את מרב באבאי שהיא הפאונדרית וה-CEO של חברת לינקאצ'. לינקאצ' נותנת פלטפורמה שעוזרת לשווק ולהפיץ ברשת את המשרות שלכם, גם דרך קמפיינים דיגיטליים, דרך חבר מביא חבר, תוכניות שגרירים, אירועים שאתם עושים בעצם מחברת בין הפעילויות השונות בחוץ ובין העובדים שלכם לתת להם פלטפורמה להפיץ ולהזמין את החברים שלהם להכיר את הארגון בערוצים השונים, ומנצלת את הכוח של מדיה חברתית והפצה בבת אחת. בעצם מערכת שיושבת באמצע בין מערכות ניהול הגיוס לבין פעילויות הפרסום ערוצי השיווק במדיה דיגיטלית.
יש עוד כלים, כלים שהצגתי פעם קודמת, Xtras לעובדים זמניים ו Workonit לפרסום בקבוצות פייסבוק. אז אם זה מעניין אתכם, אתם יכולים לחזור אל ההקלטות של האירוע הקודם וללמוד עליהם.
בשיחה שלי עם טל אסייג שנמצאת בפרק 72 בפודקסט, אתם יכולים להקשיב ולשמוע איזה מחקר עומק מרתק טל עשתה. טל מנהלת הגיוס בחברת פורטר והיא סיפרה איך היא חקרה את כל העולם של כלים לסורסינג וכלי מיילים לדיאלוג עם המועמדים כדי להצליח לאתר ולהחליף בעצם את ההישענות על חברות השמה על ספקים חיצוניים בשדרוג הכוח שיש לצוות הגיוס הפנימי שלה בתוך הארגון, היא הציגה יותר מעשרה כלי סורסינג שהם חקרו ודיברה גם על איך היא ניגשה למחקר, איך היא ניהלה את כל התהליך ואני מאוד מאוד ממליצה אם עדיין לא שמעתם את השיחה עם טל, ממש לסגור לעצמכם שעה ולהקשיב לה. שיחה סופר פרקטית, מאוד מאוד בעלת ערך על כל הנושא של כלים לסורסינג ודיאלוג עם המועמדים, הדרך לאתר מועמדים, כלים שמנתחים את הפרופילים שנמצאים ברשת מחוץ ללינקדאין, כלים שמתחברים וגם עוזרים לחלק מהדיאלוג עם מועמדים שמתנהל הרבה פעמים כן דרך לינקדאין.
הסוג הבא של כלים זה בעצם כלים שמנהלים את תהליך הגיוס, פעם היינו קוראים לזה זה רק ATS מערכת לניהול הגיוס יש כמובן מערכות ישראליות שהרבה ארגונים עובדים איתן, יש מערכות גלובליות שמותאמות גם לישראל שיש פה לא מעט ארגונים שהביאו חברות דווקא לא ישראליות שהם עובדים איתן. יש חברות שהם נעזרים בפלטפורמות גלובליות פשוט כי אתם ארגון גלובלי ומחויבים לכלי אחד שנותן מענה לכולם, שם דווקא הרבה פעמים המענה הוא אולי פחות מאופטימלי. יש חברות ישראליות כמו Civi שהצגתי לפני חודשיים שנותנות מענה לחברות קטנות יותר, קטנות / בינוניות שרוצים בפעם הראשונה להטמיע מערכת. אתם יכולים לשמוע את השיחה שעשיתי עם שי בכור, עשיתי שתי שיחות גם על איך לבחור מערכת וגם על כל הנושא של הטמעת מערכת ניהול הגיוס. אנחנו נציג השבוע את מערכת דואטו, נפגוש את ליאת בן צבי שבח שהיא המנכ"לית של דואטו והיא מציגה את המערכת שלהם שעוזרת מעבר לניהול של התהליך, המערכת תומכת בכל הנושא של חבר מביא חבר וגם רותמת בצורה מאוד מקיפה, את כל המנהלים לתוך תהליך הגיוס. המערכת מאפשרת גם לשתף פעולה גם עם קולגות וקהילות של מגייסים ומגייסות.
אני עוברת מתוך הכלים האלה של כלי ניהול הגיוס, לכלים לתהליך הסינון והמיון, וחשוב לי להגיד, הכלים שאנחנו נציג, מייצרים תהליך שעושה סינון, עושה אבחון לאנשים, ואחרי זה משייך אותם למשרות שונות ורלוונטיות. כלומר, אנחנו רואים ממש את כל התהליך הזה של סינון, סינון ומיון, שפעם היה רק ראיונות, היינו נשנים על כלים כמו מרכזי הערכה, מבחני מיון, כל העולם הזה נכנס היום לתוך כלים דיגיטליים, הרבה מהם מבוססי בינה מלאכותית. AI, ואנחנו רואים באמת פתרונות חדשים ויצירתיים שקשה היה לדמיין אותם ממש לפני שנים ספורות. באירועים הקודמים הצגתי את לוגו-טסט שעושה מבחני ידע למתכנתים, אז אם זה משהו שאתם מחפשים, שווה להכיר את הפתרון שהוצג שם, שאורי לוקץ' הציג שם.
הצגנו גם את קנדיטק, הייתה לי שיחה עם גיא בראל, מנכ"ל קנדיטק, שדיבר על הכלי שלהם שנותן פתרונות לסימולציות. באירוע ביום רביעי וחמישי אנחנו נפגוש כמה מערכות, כמו שאמרתי שנותנות מענה במקום הזה. ביום רביעי נפגוש גם את איזבל ביכלר אליאסף שהיא קו-פאונדר וה-COO של ריטריין. מה שמעניין בריטריין זה שבאמצעות ניתוח שפה המערכת שלהם לומדת ומחלצת מתוך קורות החיים או פרופיל ליקדאין או הרקע התעסוקתי של המועמדים, את הכישורים והיכולות שיש לו או לה. באמצעות חיבור בין מאגרי ידע גדולים, כמו זרועות העבודה האמריקאית והישראלית, דרך סקירת אתרי דרושים הם יצרו מאגר כישורים עצום והם יודעים דרך זה לחלץ את הכישורים של כל מועמד כדי להתאים אותם למשרות הפתוחות. נראה בדמו את השאלון הקצר שמחבר את המועמדים להזדמנויות ומלמד את הארגון עוד מידע, ובדרך הזאת ריטריין מקצרת את זמני תהליכי הגיוס וממקסמת את ההתאמה של מועמדים למשרות.
אנחנו נפגוש גם את שירן דנוך שהיא מנכ"לית ומייסדת "Informed Decisions", שנותנת כלי שממש עוזר לנהל את הראיונות, מציע שאלות לראיונות, ועוזר לנתח את הראיונות ולזהות פערים שיש בין מראיינים שונים. מכוון אתכם לשאול שאלות שתוקף הניבוי שלהן גבוה, ועוזר לכם גם עם השאלות שאתם מביאים, לעקוב אחרי תהליכי הראיונות ולזהות אם יש הטיות שהמראיינים מושפעים מהן בתהליך קבלת ההחלטות. בעצם כלי שעוזר ממש לנהל את תהליך הראיון בצורה סופר מקצועית.
אנחנו נפגוש גם את בועז דרמר שהוא שותף מייסד ומנכ"ל אנגארד. אנגארד פיתחו כלי לאבחוני אישיות חדשניים שגם עוזרים לנו להבין את המסוכנות של מועמדים. עושים אבחון פסיכולוגי מעמיק מתקדם ואיכותי.
נפגוש אחרונה חביבה את ירדן אסא שהיא קו-פאונדר ומנכ"ל unboxable .Unboxable ממש אפשר להגיד ששוברת את המסגרות של הגיוס, מנסה להפוך על פניו את תהליך הגיוס, להפוך את המשפך, היא מתחילה ממש מהרגע הראשון שמועמדים מגישים מועמדות, באבחון מתקדם של המועמדים, אבחון שנשען על AI, ומתוך זה, מתוך הבנה מעמיקה של הכישורים שלהם, מלווה אותם בתוך תהליך המיון.
אני מזמינה אתכם לראות את הדמואים, כי באמת כשאני מתארת את זה פה, זה נשמע ככה מאוד מאוד כללי, וקשה גם להגיד איזה יותר מתאים לכם, או רלוונטי לכם. זה לא סתם, זה באמת תהליכים שהם שונים, תהליכים שלא התרגלנו לראות אותם קודם. וגם אני מתרגשת ועוד קצת מתבלבלת בין הכלים ומנסה להבין את היתרונות שכל אחד מהם מציע. אני חושבת שיש פה המון עבודה שתהיה מאחורי הקלעים של תפירה אישית של מה הכי מתאים לכם, לא לכל ארגון מתאים כל כלי. לכן כן, תצטרכו לראות. הכנו לכם פה בצורה מרוכזת שישה דמואים כל אחד מהם ממש עשר דקות כדי להבין את המערכות השונות שיש לכם את ההזדמנות לבחור אליכם ואני מציעה לכם אחרי הדמואים לקבוע שיחות כדי לקבל דמו יותר מותאם אליכם ויותר אישי עבורכם כדי שתבינו איזה כלי מיון מתקדמים, איזה כלי שיווק וניהול לתהליך יכולים להיות בעלי ערך עבורכם.
אני אחזור רגע לשיחה שלנו על כל תהליך הגיוס ,הסוג האחרון של כלים זה כלים לקליטה ולליווי של העובדים אחר כך בתוך הארגון. הצגנו לפני חודשיים את "Juno Journey" שעוזרת מתהליך ה"אונבורדינג" לתוך הארגון אחר כך להתפתחות של אנשים והניוד הפנימי שלהם. גם "Retrain" שדיברנו עליה קודם תראו בדמו איך היא עושה את המעבר מתהליך הגיוס לתהליך השימור והניוד של אנשים בתוך הארגון.
ובאמת, כמו שאמרתי בהתחלה, כל הכלים האלה ממש עושים disruption, משנים לחלוטין את חוויית המועמדים. אני חושבת שארגון שיגייס עם אחד הכלים האלה, אין מה להשוות בין החוויה שהמועמדים חווים מול תהליכי הגיוס השונים כשהם עוברים את תהליך הגיוס ככה, דרך כלי כזה, לעומת איך שנחווה תהליך הגיוס בעבר עם קורות חיים ששולחים והמתנה של שבוע שבועיים לאיזשהו ראיון טלפוני שעד שמצליחים לתאם לוקח זמן וגם אז עוד חודש עד שנפגשים עם איזשהו מנהל מגייס שמצליח לפנות זמן. התהליכים האלה הרבה יותר מהירים, הרבה יותר מותאמים לעולם של היום ויוצרים חוויה הרבה יותר מדויקת ואפקטיבית. בתוך אירוע החשיפה יהיו לנו עוד שני סשנים שחשוב לי לספר עליהם. בפתיחה ממש ביום רביעי, בתשע בבוקר, אני אראיין את ענבל חורש, שהיא הפאונדרית ומנכ"ל גיפטהד, וענבל תשתף אותנו בגישה שלה כשהיא בוחרת טכנולוגיות אליה לגיפטהד, חברת השמה שנשענת על המון המון כלים טכנולוגיים שמשרתים אותם ביום יום.
ביום השני אני אדבר קצת יותר לעומק על תהליכי הסינון והמיון האפקטיביים ועל מה אנחנו שומעים מהמועמדים בסקרי חוויית מועמדים, מה הם מחפשים בתהליכים האלה, איזה סוגים של פתרונות לסינון ראשוני, לתשאול הראשוני מועמדים מחפשים ואיזה סוגי פתרונות קיימים. חלקם קצת נגענו היום וזה ככה יהיה מין פרומו כזה, כדי לבוא יותר ממוקדים כשאתם נחשפים ביום רביעי וחמישי לכלים האלה של תהליכי המיון היותר מתקדמים.
ומפגש חשוב אחרון לספר ביום רביעי בצהריים ב-14:00 אני אראיין את יעקב רוזן ואת ויקי גרונר והם יספרו לנו על אירוע HR Tech שהולך להיות ב- 16 במרץ בדיוק בעוד חודש. יספרו מה ההרצאות שהולכות להיות מה הערך שלהן ספציפית עבור הגיוס ולי יש את הזכות גם להרצות בכנס וגם להוביל את מסלול הגיוס אז תהיה הזדמנות ככה גם כמו שסיפרנו לכם בשבילי ובשביל יעקב להיות שוב על במה אחת אחרי הרבה שנים שלא עשינו את זה ובעיקר לספר לכם על כנס HR Tech המעניין והמסקרן שקרב אלינו ממש בעוד חודש ואני כבר אגלה אפילו לתת לכם הנחה קטנה בגלל שאתם פה על הכנס.
אני מאוד אשמח לשמוע אם יש לכם שאלות לקראת האירוע ביום רביעי וחמישי, אם יש לכם שאלות שהייתם רוצים שאני אשאל את הספקים שמציגים את הפתרונות. אם עוד לא נרשמתם אני אצטרף את הרישום פה בתוך הטקסט שמלווה את הפודקסט. אני מתרגשת, מזמינה את כולכם להיות אם לא תהיו פיזית, מזמינה אתכם להירשם כי אנחנו ניתן גישה כמובן להקלטות לכל מי שיהיה רשום, נשלח את העדכון על ההקלטות, לכל מי שיהיה רשום, גישה תהיה פתוחה לכל מי שירצה. שיהיה לכם שבוע טוב, שקט, עם בשורות טובות, והרבה הרבה הצלחה. ביי לכולם.
להקלטות האירוע הקודם:
פרקים 54-61 כאן בפודקסט
https://www.podbean.com/ew/pb-xyn8k-13365b9 - פרק 54
או ביוטיוב - פלייליסט של כל ההרצאות כולל הדמו (ההדגמות) של המערכות:
https://youtube.com/playlist?list=PL23PuognLT-HDxHcVE2kVo-9Hh4WV3dLC
להרשמה לאירוע החשיפה ב 15-16/2/2023
https://morit.co.il/events/tech-event2/
לוובינר ב 15/2 עם יעקב וויקי לקראת כנס HR-Tech של HRD
https://morit.co.il/events/hr-tech-conf/
להרשמה לכנס HR-Tech שיתקיים ב 16/3/2023
https://www.hrportal.co.il/israel-hr-tech-2023/
להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ של הפודקסט, לשאלות ותגובות על פרקים
https://chat.whatsapp.com/BeaAJBAvS4uH8jE3f5f55l

Tuesday Feb 07, 2023
Tuesday Feb 07, 2023
טל אסייג – מנהלת הגיוס של המחקר והפיתוח בפורטר, והיא עובדת כחלק מצוות גיוס גלובלי.
לפני התפקיד הניהולי היתה מגייסת בכירה (סיניור). מביאה ניסיון עשיר של 12 שנים בגיוס ושיתפה שבחרה את עולם הגיוס כהתמחות מקצועית – מאהבה גדולה לתחום. בצוות של טל היום יש 4 מגייסות בארץ, ועוד 3 בארה"ב, לונדון, סין ויפן
עם איזה כלים/מערכות את עובדת היום – לאיזה מטרות
היום אנחנו עובדים עם Greenhouse – כמערכת ATS. ביחד עם מערכת ניהול הגיוס הוספנו את התוסף של CRM בתוך גרינהאוס – מערכת לניהול הקשר עם המועמדים. היא מאפשרת לנו לעקוב אחרי מיילים שנשלחים למועמדים, מי פותח אותם ועל מה מקליקים.
בנוסף עובדים עם Corporate Linkedin כצוות גיוס שלם, כך שיש לנו את כל הכלים המתקדמים של לינקדאין לגיוס.
חוץ מזה עבדנו לאחרונה עם התוסף החינמי של hireEZ
למה בכלל התחלת בעבר להכניס כלים טכנולוגיים לגיוס? למה להכניס עוד מעבר לקיימים אצלך?
התחלנו בעבודת המחקר הזאת בסוף שנה שעברה כשהמצב בשוק היה מאד שונה. היינו בגל גיוסים גדול, ועם תוכניות קדימה גם לשיא של גיוסים. אחרי הרבה זמן שהמנכ"ל אמר לי לבדוק עוד אפשרויות חוץ מ"חבר מביא חבר", הפנמתי את זה (לקח לי זמן, היה לי קשה לקבל את זה). הבנתי שכשאנחנו נשענים יותר מדי על זה שיש לנו 50% חבר מביא חבר, אנחנו לא מספיק מחדדים את שאר מקורות הגיוס ואת הכוח של הצוות לגייס בערוצים אחרים.
החוויה היתה שיש לנו הפניות Referrals גבוהות וזה נתן לגיטימציה להישען על זה. לקח זמן להבין את הסכנה בהישענות על חמ"ח, שזה מחליש את הצוות ואת הכישורים שלו. כשהבנו את זה התחלנו לחפש מקורות אחרים.
היו לנו כמה מטרות:
רצינו להוריד במקסימום את התלות בחברות ההשמה
רצינו להגדיל גיוון Diversity
רצינו חשיפה לקהלים שלא היתה לנו יכולת להגיע להם, ושלא נמצאים בלינקדאין בהכרח
איך ניגשת ל"עבודת המחקר" שלך, כדי להכניס כלים חדשים לתהליך?
בנינו גאנט ואלה היו השלבים המרכזיים שלו:
קודם כל רתמתי את הצוות. זיהיתי את חברות הצוות שרצו להיות מעורבות בתהליך מתוך עניין
חלוקה לדומיינים: בשלב השני כל אחת קיבלה תפקיד אחר. אחת איתרה הזדמנויות גלובליות לחיזוק הגיוון. אחרת חיפשה כלים שהם לא טכנולוגיים (כמו שת"פ עם אקדמיה)
מחקר עצמאי של כל אחת מהצוות בתחום שקיבלה לאחריותה
קבלת ההחלטה עם מי רוצים לצאת לדמו
שלב דמו – סופר חשוב: התנסות בכלים והבנה של מה אפשרי (מול האקדמיה), פגישות עם כל הגופים
שלב הצגה להנהלה וקבלת החלטה לפי המודל התקציבי
כדי להגיע להנהלה לקבל החלטה הצגנו 3 מודלים תקציביים שהושפעו מניתוח ה ROI – ההחזר על ההשקעה הפוטנציאלי, וההבנה של איזו מערכת הכי קריטית מול המטרות שהגדרנו.
הכנסנו גם אופציות של סדרי עדיפויות כי לא ידענו כמה תקציב נקבל (תקציב/למגייס/ת לשנה)
איזה מידע היה חשוב לך לאסוף בדרך
עלות
חווית משתמש טובה – שלא נשקיע במערכת ובסוף אף אחד לא יעבוד איתה בגלל שהחוויה בה לא נוחה
כלים גלובאליים – צוות שיושב בכל העולם
חשיפה לקהלים חדשים – לא רק Diversity בארה"ב סביב מוצא, אלא באמת גיוון גלובלי
התממשקות למערכת גיוס
האם יש תובנות שאספת בינתיים?
יש הרבה כלים, רבים מהם לא מתאימים לישראל. חלקם מתאימים לישראל אבל רק לפרופילים מסוימים. כלי AI צריכים לרוץ הרבה כדי שיהיה להם מספיק מידע לאנדקס את התעשייה המקומית והרבה מהם לא טירגטו בכלל את האוכלוסיה בישראל.
כשמחפשים כלים צריך להבין שיש תלות בבשלות של הצוות. חשוב לצאת מתוך הבנה של יכולות הסורסינג הקיימות, אי אפשר להצליח לבד.
שאלת השאלות: מה הכלים שבדקתם?
קודם כל בדקנו מערכות AI מתקדמות, מערכות שיש בהן Sequence – אפשרות לתזמן הודעות. חיפשנו מערכות שמאפשרות לאתר מועמדים, לזהות את המייל שלהם ולעקוב אחרי התקשורת – מי פותח מייל ומי לא.
בנוסף בדקנו עמותות וגופים אקדמאיים שרצינו לבחון את האפשרויות לשתף איתם פעולה (ללא קשר לכלים הטכנולוגיים) - כמו אוניברסיטת באר שבע, הטכניון, והעמותו צופן וחאסוב
חקרנו את:
hireEZ
Top funnel
Antello
Sourcewell – מערכת sequence יושב על לינקדאין ומוצא מייל ומראה מידע עליהם, ולשלוח שוב ושוב מיילים
GEM – מערכת שיושבת על לינקדאין
Seekout
Yesware – כלי שמתלבש על המייל ואומר אם פתחו
Sales ql כלים לאיתור מיילים של אנשים
Improver
Text.io – עובר על טקסטים, מסמכים ובודק אם הם מייצרים הטיה
Untapped, jobwell
הבחירה נפלה על HireEZ שהיה הכלי היחיד שטל והצוות מצאו שנתן להם את הערך שחיפשו, גם לגבי העובדים בישראל.
בנוסף זיהינו את הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון ו-חאסוב, עמותה שמקדמת את התעסוקה של עובדים ערבים.
כרגע אנחנו עדיין בדרך – מושפעים ממצב השוק.
הבטחתי שנשמור על קשר לראות בעוד כמה חודשים איך ההטמעה של המערכת והצעדים הנוספים.
תודה טל!!!
ממליצה בחום לעקוב אחרי טל
בלינקדאין- https://www.linkedin.com/in/talassayag/
בפודקסט שלה – https://recruitalk.podbean.com/
ובקבוצת הפודקסט בפייסבוק – https://www.facebook.com/groups/recruitalk
בין התגובות ששמענו:
היה מצוין ומעניין, תודה רבה!
תודה רבה טל! נתת הרבה טיפים חשובים והיה ממש מעניין
תודה רבה, מעניין מאד!
תודה רבה!! היה סופר מעניין
תודה רבה!
תודה רבה, היה מעולה.
תודה רבה!!!!!
המון תודה !!
תודה רבה רבה היה מאלף
תודה טל!!
תודה רבה היה מעולה!!
חשוב מאד

Saturday Feb 04, 2023
פרק 71: זה הזמן הטוב ביותר לגייס עובדי בומרנג
Saturday Feb 04, 2023
Saturday Feb 04, 2023
פרק 71: זה הזמן הטוב ביותר לגייס עובדי בומרנג
כשעזבתי את אינטל לפני 17 וחצי, כמעט 18 שנה המאמר הראשון שכתבתי היה על גיוס עובדי בומרנג. אני זוכרת שנורא הטריד אותי שכשהייתי בארגון כל הזמן דיברו על משפחה, משפחה אנחנו כמו משפחה וברגע שעזבתי זהו. לא היה לי שום דרך להיות בקשר, לא הייתה שום דרך להיות בקשר וחשבתי הרבה על איך אם היו רוצים לגייס אותי שוב או אם אני הייתי רוצה לחזור לארגון, אם הייתה לי דרך נוחה לעשות את זה. כשהתחלתי ללוות ארגונים ולחפש מקורות גיוס אז הנושא של גיוס עובדים מחדש נראה לי מאוד הגיוני וכשהתחלתי לקרוא בעולם ראיתי שיש לזה שם, קוראים לזה גיוס עובדי בומרנג. זה בעצם עובדים שעזבו אותכם, לגייס אותם מחדש. אנחנו יודעים כבר הרבה שנים שזה מקור מצוין, אבל דווקא עכשיו, דווקא השנה, זה מקור הרבה הרבה יותר משמעותי ורלוונטי בגלל אותה התפטרות גדולה שהייתה. פרק חדש בפודקסט גיוס זה מקצוע על למה דווקא עכשיו כדאי לכם לחזור לאותם עובדים שעזבו את הארגון בשנה האחרונה.
בואו נדבר על גיוס בומרנג. גיוס של עובדים שעזבו אותכם, לפנות אליהם, להציע להם להיות איתם בקשר כדי להחזיר אותם לארגון בהדרגה, בשלב שזה נוח להם. אחד המחקרים הכי מעניינים שיצא לי לקרוא, מחקר של TheMuse, מדבר על זה שב2022 הם סקרו מעל 2500 איש שהתפטרו במהלך השנה ושאלו אותם האם אתם מרוצים מההתפטרות, האם אתם מרוצים מהתפקיד החדש? והם גילו ש72% מהאנשים שהם סקרו אמרו להם שהם מרגישים שוק, סוג של הלם, shift shock. הלם מהכניסה לתפקיד החדש. 29% דיברו על זה שגם התפקיד החדש וגם החברה החדשה הם סוג של הלם ייצרו סוג של של הלם. 41% בזמנו הגיבו ואמרו שהם ייתנו לתפקיד החדש עוד שניים עד שישה חודשים כדי לראות אם זה משתנה ו48% אמרו שהם היו שמחים לנסות לחזור לתפקיד הקודם שלהם אם הם ימשיכו להרגיש ככה את ה shift shock הזה.
השנה, שנתיים האחרונות, כללו עזיבה של הארגון של הרבה מאוד אנשים. בארצות הברית מדברים על מיליונים ממש שמתפטרים כל חודש. גם אצלנו אתם מרגישים את זה כל יום יש אלפים שמתפטרים מדי חודש. ואנחנו כבר לא בשלב הזה כן אבל דווקא עכשיו זה זמן טוב לחזור לאותם אלה שהתפטרו ולנסות לראות אם יש לכם אפשרות להחזיר אותם לארגון אם אתם עדיין מגייסים. כמובן שאם הארגון כרגע בהקפאה אז אולי זה פחות רלוונטי, אבל אם הארגון בהקפאה ובכל זאת יש לכם משרות לגייס ואם הארגון לא בהקפאה ואתם מגייסים יש המון יתרונות לגייס עובדים שעזבו אתכם, לגייס אותם בחזרה אליכם וננסה לגעת בכמה מהיתרונות.
היתרון הראשון זה זול יותר לגייס עובד שעזב אתכם / עובדת שעזבה. מחקר שמציג דן שאובל בלינקדאין מדבר על זה שזה חוסך בין שליש לשני שליש מהעלויות ויכול להוביל לחיסכון של מיליונים בשנה אם אנחנו חוזרים למישהו שעזב אותנו. כלומר אנחנו כבר מכירים את הבן אדם, יש לנו טלפון, יש לנו אמצעי תקשורת כל מה שאנחנו צריכים זה לפנות אליו/אליה ולשאול האם מתאים לך לחזור ולהחזיר. תהליך הגיוס הוא הרבה הרבה יותר פשוט וקצר אפשר להבין מתוך זה את החיסכון בעלויות
תהליך הקליטה הרבה יותר יעיל, אנשים כבר מכירים את התרבות, מכירים את הארגון, יודעים מה צריך לעשות. הם הופכים להיות פרודוקטיביים הרבה הרבה יותר מהר. אין להם זמן קליטה והסתגלות כמו עובד/ת מבחוץ. שאובל מדבר על זה שזה יכול לחסוך 20 אלף דולר לגיוס של עובד, כמובן שזה באופן יחסי לעלות של ההכשרה של עובד/עובדת חדשים. הם מכירים את התרבות שזה באמת אחד הקשיים הגדולים ביותר בגיוס של עובדים, הקושי בהשתלבות בתרבות. כשדיברנו על Onboarding, דיברנו על זה שתהליך הקליטה נמשך כמה חודשים, לפחות שלושה, שישה חודשים, עד שמשתלבים בתרבות. לעובדים שחוזרים לארגון וכבר מכירים את התרבות של הארגון, מהיום הראשון הם כבר "onboard", מה שנקרא. הם כבר בפנים והם יכולים להביא איזושהי הסתכלות חדשה לארגון מזה שהם כבר היו בחוץ והם ראו קצת מה קורה בחוץ.
אני אגיד שהם אפילו מביאים איזשהו חיזוק לנושא של שימור עובדים. אני זוכרת לא מעט מקרים שבהם עובדים שעזבו את העבודה, בעיקר כאלה שהיו סטודנטים וזה התפקיד הראשון שלהם. עזבו ואח"כ הרימו טלפון ואמרו את האמת עכשיו אנחנו מבינים מה היה לנו כשעבדנו ביחד. לא בגללי אלא בגלל שיש משהו בתפקיד ראשון, שני, בעזיבה, בתוך נקרא לזה תקופה של הרבה רעש בחוץ כמו שהיה בשנה שנתיים האחרונות שפתאום אחרי שעוזבים ואולי עוברים לאיזה סטארטאפ שנסגר או אולי עוברים לארגון שמבחוץ נראה טוב אבל מבפנים קצת פחות יש הרבה יותר הערכה למקום שעזבנו אותו. הם באים ומספרים את זה לאותם עובדים מבפנים, הם מספרים על מה הם מצאו בחוץ וזה נהדר מבחינת המיתוג, מבחינת חיזוק כוח השימור שלכם לעובדים שנמצאים בארגון.
כמובן שצריך להיזהר מעובדים שעזבו באיזושהי אווירה לא נעימה אם הם חוזרים והם חוזרים עם אותה אנרגיה שלילית אם הם לא תפקידו מאוד טוב בעבר אז צריך לבדוק שמכניסים אותם לתפקיד שהוא כן מתאים להם, שהוא כן מדויק עבורם. אם הם עזבו לפני הרבה שנים אז זה כבר באמת כמו גיוס עובד חדש הם לא באמת מכירים את הארגון כמו שהוא היום. יש פה באמת מקור גיוס שאפשר להרוויח ממנו המון.
ההמלצה החמה כדי להרוויח ממנו כרגע וגם בהמשך היא לשמור על קשר באופן קבוע עם עובדים שעוזבים את הארגון זה יכול להיות דרך ניוזלטר ששולחים להם, זה יכול להיות דרך קבוצה בוואטסאפ, בפייסבוק, בטלגרם ששומרים איתם על קשר ומעדכנים. זה יכול להיות בקשר אישי בהזמנה להיות איתכם בקשר בוואטסאפ. ככל שאתם מייצרים איזשהו אמצעי לתקשורת ישיר עם אותם עובדים שעזבו, שזה לא יפתיע אותם הקשר, שזה לא יפתיע אותם התקשורת, אז גם אם כרגע אין לכם מה להציע להם, אבל אתם מעדכנים אותם על מה קורה בארגון, אז בעוד חודש, חודשיים, חצי שנה, אפילו שנה תוכלו להחזיר אותם. כלומר, גם אם כרגע אתם לא מגייסים אף עובד בומרנג, הייתי מציעה להתחיל כן לשמור על קשר עם עובדים שעוזבים את הארגון, כדי להשאיר לכם פתוחה את האפשרות הזאת, את המקור הזה, פתוח להזדמנויות בעתיד כדי להחזיר אנשים. ככל שתתעדו גם מידע על מי הבן אדם, מה היה התפקיד לפני, מה היו היתרונות הגדולים, מה הכישורים שיש לאותו בן אדם, באיזה סוגי תפקידים כדאי לפנות אליו/אליה בהמשך, זה ישרת אתכם וגם את הצוות. כלומר גם אם אתם מחר תעזבו את הארגון אבל מישהו יחליף אתכם, תשמרו את זה כמאגר שהוא לא תלוי רק בכם, ברמה האישית כדי שהוא באמת ימשיך לשרת את הארגון במשך חודשים או שנים קדימה.
אחד הארגונים ששמעתי שעושה עבודה מצוינת עם גיוס עובדי בומרנג היא קופת חולים מאוחדת. שמחתי מאד לראות בכנס מערכת הבריאות, כנס שהקים משרד הבריאות, ורד מדמון קיויתי שמנהלת את משאבי אנוש במשרד, הקימה את הכנס שהתקיים בשבוע שעבר. שמחתי להוביל בו את המושב של הגיוס, אבל ראיתי דווקא בהרצאות שלא היו אצלי במושב, את השיתוף של סמנכ"ל משאבי אנוש בקופת חולים מאוחדת, שסיפר על גיוס עובדי בומרנג כמקור גיוס, שהם שמים עליו דגש ופוקוס. אני מקווה שנוכל להביא את הצוות של המאוחדת לספר לנו על העבודה עם המקור הזה. אבל הנה, אתם יכולים כבר לראות שיש ארגונים שעושים את זה עבודה אסטרטגית, אפילו שמים את זה על הבמה ומשתפים בזה גם אחרים. אז כל הכבוד למאוחדת, ואני אשמח לשמוע אם יש עוד ארגונים שעושים עם גיוס עובדי בומרנג עבודה בצורה אסטרטגית וקבועה, לשמוע על ההצלחות שלכם.
אני חייבת כן לשתף שזה מקור גיוס שאני מדברת עליו כבר הרבה שנים, אמרתי כבר יותר מ 15, 17 שנה ותמיד כשאני מספרת עליו אני רואה גבות מתרוממות ואנשים שאומרים "טוב, אבל זה מקור בעייתי, זה מקור קשה, מה אם אותו בן אדם עזב והוא לא מישהו שהיינו רוצים להחזיר, אנשים פה אומרים שאם מישהו עוזב אז זהו, אז הוא שרף את עצמו אצלנו" וכאלה. יש המון המון אגו שקשור לניהול של עזיבות של עובדים, בעיקר אם זה עזיבות שהם התפטרו מבחירתם, רצו להמשיך הלאה. יש המון, נקרא לזה רגשנות, התייחסות רגשית לסיפור הזה כאילו זה לא לגיטימי לעזוב את הארגון, ואם מישהו עזב אותנו אז זה לא לגיטימי להחזיר. אני חושבת שב-2023 כשאנחנו כבר לא נכנסים לארגון אחד מהכניסה ועד הפנסיה, הגיע הזמן לשחרר את הגישה הזאת, את התחושה הזאת ולעודד אנשים שעזבו לחזור, לנצל את ההזדמנות הזאת, לנצל את זה שיש הרבה אנשים שאולי עזבו ויש להם second thoughts יש להם התלבטות האם זה היה הדבר הכי נכון עבורם. תחזירו אותם לארגון תנו להם תחושה טובה תנו להם הרגשה שיש להם פה בית אמיתי ומקום לחזור אליו. כולם ירוויחו מזה גם הם ובוודאי גם אתם, גם הארגון.
אני מאוד אשמח לשמוע איך זה להתחבר אליכם ואם גם אתם עושים עבודה אסטרטגית בגיוס עובדי בומרנג, ספרו לי, אני אשמח לתת לזה במה ולשתף גם אחרים בסיפורי ההצלחה שלכם. שיהיה שבוע טוב ובשורות טובות וחג ט"ו בשבט שמח ביום שני. ביי....
למחקר של TheMuse:
https://www.themuse.com/advice/shift-shock-muse-survey-2022
לפוסט של דן שאובל:
https://www.linkedin.com/business/talent/blog/talent-acquisition/why-boomerang-employees-will-be-more-common
למאמר של דר' ג'ון סאליבן על הנושא:
https://drjohnsullivan.com/articles/complete-guide-boomerang-recruiting/

Sunday Jan 29, 2023
פרק 70: איך לעשות סורסינג יצירתי – מורית מראיינת את חמוטל אדלר רפאל
Sunday Jan 29, 2023
Sunday Jan 29, 2023
חמוטל אדלר רפאל היא מידענית, הד הנטרית וסורסרית מנכ"לית "עוף החול – ליצור את עצמך מחדש"
הנה עיקרי הדברים שעלו בשיחה:
מה זה סורסינג
סורסינג – הוא חיפוש ואיתור מקורות גיוס מתאימים לחברה מסויימת בתפקיד מסוים בזמן מסוים לשם יצירת משפך מועמדים. להבדיל מהד-הנטינג שמייצר רשימה של שמות ספציפיים לתפקיד ספציפי, סורסינג מיועד לייצר משפך וזרם קבוע של מועמדים.
לאיזה סוגי משרות צריך לעשות תהליך מובנה של סורסינג
למשרות חדשות
למשרות תקועות שלא זזות… שפתוחות הרבה חודשים
למשרות שתמיד צריך
בשלב הראשון – שיחה עם המנהל/ת המגייס/ת לבניית התוכנית לתהליך.
סוג של Mind-map שממפה את האפשרויות השונות לפעולה, מילות המפתח שנחפש. בנוסף, נרצה להתרשם מהטיפוס, מי יתאים לעבוד ביחד עם המנהל/ת המגייס/ת. לא מה הוא/היא אומר/ת, אלא מה אנחנו מתרשמים הוא/היא צריכ/ה. ברוב המקרים אנחנו יכולים להבין יותר מהמנהל/ת מי יעזור לו/לה יותר בצוות. אפשר גם להיעזר ב HRBP לתהליך הזה, או מי שמכיר טוב את המנהל/ת והצוות.
איזה שאלות שואלים:
מיקום בצ'ארט הארגוני
תחקור על הצוות הקיים
דרגת הניהול שלו, מי מעליו ומי מתחתיו
מה מציעים מקצועית לאותו אדם
מה קורה בצוות עכשיו
מה היחסים שם
כמה מקצועיות צריך שם
איזה כלים צריך אותו אדם
מי בצוות שלך היית רוצה לשכפל
שמות מקבילים לתפקיד בארגונים אחרים
חברות מטרה
איפה לומדים אותם אנשים
במכללה – להציע הרצאות
האם היה מישהו שגייסת והיה כישלון
בחברה שלנו, אנשים שגייסת בעבר, האם יש חברה שיש לה רוב בעובדים (אופי דומה של החברות)
ממי היה רוצה לגנוב (ליהנות לקבל את הטלפון שגנבת)
עוד שאלות…?
אפשר גם להציע למנהלים – הרצאה לסטודנטים – שמנהלים מרצים או אנחנו
שאלות מהקהל
מה עושים כשיש קושי למצוא מועמדים בתפקיד מסוים מתעשייה ספציפית, כלומר תפקיד שהוא ספציפי מאוד, במיוחד באזור גאוגרפי מצומצם
להיעזר בזה – לחפש מקומות לימוד באזור – לעשות את החיסרון יתרון
ספריות באזור
מועצות מקומיות – לוחות דרושים, hubs, אתר של המועצה
מודעה
אשמח לשמוע על אופן הפנייה הראשונית למועמד- מה לדעתה הפנייה שמניבה הכי הרבה תשובות ממועמדים. איך לגרום להם לענות לנו?
פניה "מכירתית"
לעשות סטטיסטיקה – הכל עובר לאקסלים
כדי להציג למנהלים המגייסים את המספרים
חזרו 40-60% חוזרים למייל זה פנייה טובה (גם אם זה לא)
90% יגידו לא.
מתוך 100 פניות 4-5 יגיעו לראיון
אם אין 40-60% לשנות את הפניה
אנחנו אוהבים מי שלא מחפשים כרגע עבודה. הצגה עצמית בשורה.
לא לפנות למישהו לפני שעשינו עליו חקירה ברמה של מה התחביבים / ילדים, בודקים בכל הרשתות לפני שפונים.
מתחילים עם מחמאה מקצועית – ראיתי שאתה מומחה בתחום X. התרשמתי מהמאמר שלך, ואז הכוונה למאפיינים דומים
אנשים מגיבים יותר טוב לאנשים שמגיעים מהשבט שלהם
תיאור קצר של המשרה
אם הוא לא מחפש – לכתוב שמתייעצים
5-6 שורות, גג
פרטים ליצירת קשר – טלפון
איך למצוא מייל וטלפון של מועמדים?
מעדיפה תמיד לכתוב להם למייל פרטי, כי לינקדאין מחובר למייל חברה
מחפשת את המייל הפרטי
Rocketsearch וכלים למציאת מייל
מתקשרת לארגון
מייל פרטי או פייסבוק או בלינקדאין
איך נכון לעשות סורסינג לתפקידים שלא ידוע מתי בדיוק תהיה התחלה שלהם? כלומר, איך שומרים על מאגר מועמדים פוטנציאלי כשהעבודה היא פרויקטאלית ויכולה להתחיל בכל חודש במהלך השנה. גם אם עניינתי מועמדים, יכול לעבור בין שבוע לחודשיים עד שהמשרה תהיה רלוונטית
מוצאים את אנשי המקצוע בתחום, מראים נוכחות
להיות בקשר עם אנשי מפתח שנצטרך קשר
אני מפלחת ברקרוטר לייט לפי קריטריונים, יוצא מלא תוצאות, לפנות לכולם זה לא אפקטיבי, על מה עוד כדאי להסתכל?
אם יש מלא תוצאות צריכים לחדד את הכלים – להוסיף מילות מפתח
מהן הפלטפורמות המובילות לתפקידים "פשוטים" (לא בכירים, לא ניהול) מחוץ לרשתות החברתיות?
מחפשת איפה שצריך לחפש – מה שעלה מהחקירה – איפה שאותם אנשים נמצאים
לאיזה ימי עיון הם הולכים
איך גורמים למועמד/ים מוערכים במקום העבודה שלהם, שטוב להם, לעזוב הכל ולשקול משהו אחר? מה עושים כשיש אפס התעניינות בהצעה שלי
המון השקעה בפניה עצמה
משהו אישי
מותאמת לאותו אדם
רוצים ליצור קשר עם חמוטל:
חמוטל אדלר רפאלhttps://www.linkedin.com/in/hamutaladler
0545708666 נייד
הנה כמה מהתגובות ששמענו:
תודה רבה חמוטל ומורית
תודה רבה רבה
תודה רבה
תודה רבה היה סופר מעניין!
תודה רבה!
תודה
תודה, היה מועיל!. חבל שלא הספקנו יותר (-:
תודה








